Alice in wonderland



Vi såg "Alice" igår eftermiddag med mamma och Kjell. Det var vi och barnen där, och det gjorde mig inget. Jag tyckte mycket om den. Mina medtittare tyckte också om den fast var kanske inte riktigt så förtjusta som jag. Man kan nog inte riktigt jämföra den med andra filmer för det är ju trots allt en SAGA och sagor blir lätt lite overkliga. Men jag kan ju konstatera att Johnny Depp är som alltid helt fantastisk!!!

Efter bion dela vi på oss varpå de två något äldre åkte hem till sig och de två sådär halvgamla dvs. jag och mannen åkte till MAXI för lite snabbhandling till kvällsmyset. Vi var fortfarande ganska mätta efter mammas lunch innan bion så lättlagat var ledordet när vi gick in på MAXI. Vi bestämde oss för gott bröd med tillbehör. Tillbehörsförslagen var lika med noll i affären och det blev mycket vankande av och an i affären innan vi kom på vad som skulle intagas. Det blev tunnbrödsrulle med färdig kycklingröra samt drycken öl till Jakob. Till mig blev det också tunnrödsrulle fast med hårdost och drycken varm obóy (graviditetsdryck?). Nöjda och glada åkte vi hem med vår enkla måltid nedpackad i påsen. Vi tyckte båda att det var den bästa lördagen på länge. Vi bara låg i soffan och slappade, jag med min ovuxna mat och Jakob med sin något mer vuxna mat. Det är nog första gången på hur många år som helst som jag väljer att drick varm obóy då det inte är skogsutflykt i kyla.

Kommentarer
Postat av: jessie

Den vill jag så gärna se! Så den var värd biobesöket? kraam

2010-03-16 @ 18:16:53
URL: http://jessy80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0