Söndagsfika!

Idag var jag på bakhumör! Jag är inte alls så sötsugen just nu vilket är bra men lite söndagsmys kändes idag passande och GOTT. Först hade jag tänkt mig rulla chokladbollar men då kakaon var slut fick tankarna ändras. Det var lite surt för jag var verkligen på chokladbollshumör. Söta Emma kom på besök på eftermiddagen och till det snodde jag runt en alldeles förträffligt god (om jag får säga det själv) sockerkaka som vi njöt utav lite småvarm och nygjord. Sockerkaka är helt klart underskattad. Visst gör man inte sockerkaka så mycket? Om jag går till mig själv så blir det snarare kladdkaka eller något Leila-hypat gigant-mega-muffins. Men den traditionella sockerkakan är verkligen inte så dum den. Jakob tyckte också om den. Vilket syns på det lilla som är kvar... Men sockerkaka ska nog nästan ätas när den är precis färsk, så det var nog bra att den nästan tog slut!




Kommentarer
Postat av: Emma

Den var jättegod... =) Ja vi är ju vittnen på att Jakob verkligen tyckte om den också... =)Tack för en mysig stund med er och god fika! =)

Ha det så bra! Kram

2009-11-15 @ 21:19:29
Postat av: mammut

Den ser väldigt god ut, varför bakar man så sällan sockerkaka ??

2009-11-16 @ 07:20:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0