Hemska historian om Siri

Det var inte denna morgon men gårdagens morgon som vår älskade tjock-katt Siri sov UTOMHUS! Ja, det är sant! Vi ÄR jättenoga med att det lilla livet, ja förresten båda, inte ska vara ute om natten utan ligga tryggt inne. Men så fick Siri något slags kvällssug på onsdagskvällen och skulle ut och lufta sig eller pussa kärleken eller något liknande. Jakob som inte ville väcka mig som låg och sov sådär "gravidtidigt", ställde inte timern på ringning för att ropa in Siri som vi brukar göra när det är kallt och minus ute. På grund av denna fina omtnake så glömdes Siri ute och när jag glatt blev väckt på morgonen av bara en katt trodde jag att Siri kanske låg och sov väldigt gott trots att det gick emot alla Siri-principer som finns vid matdags. Jag och Sessan knallade i vart fall upp och jag portionerade ut mat till dem, men ingen Siri dök upp. Jag anade såklart oråd eftersom matpåseprassel är en garanterad kattlockning.

Siri var ute! En alldeles välmående, men kall och lite uppjagad Siri sprang in och började raskt äta sin mat.
Så fort jag gick ifrån rummet lämnade hon sin mat och började följa efter mig och jama sitt allra jamigaste jamande. Lilla söta uppjagade Siri behövde sin fyrkantiga matte hos sig vid sitt matintag... och det fick hon ju så gärna.

Det hade som tur var inte gått någon nöd på Siri trots att det var ganska många minusgrader...kanske för att hon är så tjock? Stackars lilla stora snuttan!

Kommentarer
Postat av: Hilda

Men, lilla Siri då :( Ni får krama om siri från mig! och sessan med, för jag får ju inte göra det själv :P Kram på er alla (var tydligen på kramhumör...)En fråga, väcker katterna dig innan väckarklockan ringt, eller springer de upp i och med väckarklockan ringer? :)

2010-03-05 @ 15:29:22
URL: http://annorlundor.blogspot.com/
Postat av: Mia

Svar: Det beror ju såklart på när klockan ringer men i princip alltid innan klockan ringer för de vill oftast ha mat någonstans mellan 04:30-05:00. Sen beror det nog lite på hur hungriga och nödiga de är... Det HAR hänt någon enstaka helg att de inte väckt mig förrän sju! =)

2010-03-05 @ 16:20:27
URL: http://jakobochmiashus.blogg.se/
Postat av: Lotta

Finns väl inga djur som kan se så förnärmade ut som katter... =) Slutet gott...

2010-03-08 @ 16:47:28
URL: http://sotnosenattol.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hittade den på akademibokhandelns bokrea. Gummiband och handbok för 149 kr =) Olika hanledning för gravida, söpare, kontorsjobbare, juniorer mm mm. Lite kul!

2010-03-10 @ 18:05:32
URL: http://sotnosenattol.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0