Morgonblogg!

Jag borde egentligen inte sitta här denna arla timme då jag vet vilken panik jag brukar ha i slutändan då jag gör mina morgonrutiner innan det är dags att köar till jobbet. Men jag blev lite sugen på att bara skriva en något liten rad om livet just nu. Vi lever som så många andra mitt i OS-världen. Jag, jag är ju ingen fanatiker  snarare långtifrån det men jag kikar emellanåt  och lyssnar uppmärksamt och nyfiket på nyhetssammandrag och jakobsammandrag som båda kommer titt som tätt! Jag blir SÅ glad när det blir medalj och allihop är verkligen grymma. Hade jag inte haft mer att göra som jag anser viktigare så hade jag kikat mer för det ÄR himla spännande. Här i vårt hus har det gått så långt att min man (som jag älskar att benämna honom) sover i soffan för att:
  1. inte missa något viktigt
  2. inte störa mig (som hela förra veckan sov enbart 2-3 timmar/natt
Så lever vi! Jag och katterna sover helt ljuvligt denna veckan utan avbrott (jo det är klart graviditetsavbrott finns ju nattetid) och Jakob tittar på det han "måste".

Denna vecka är det annars snöskottning a´la tak som gäller. Inte för min del såklart, jag har ett sjå att bara komma över alla snöberg på jobbets gård som inte är skottad. När jag skriver berg så menar jag berg eftersom snöhögarna är högre än mig själv. Men Jakob skottar taken på våra två huskroppar och det behövs sannerligen. För vet ni det har ju tidigare sagts att här i Tidaholm har det ju kommit MEST snö. Jag börjar tro det, jag med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0