Skink-Mia

Mia är nog lite galen, i skinka. Inte min vänsterskinka då utan sån skinka man äter. Jag kan nog utan att överdriva påstå att det bästa Mia vet med julen är juleskinkan. Redan i augusti började hon prata om att hon längtade till jul för "då ska vi äta skinka!".  Hade min kära sambo fått bestämma hade skinkan varit en accessoar vid betydligt fler tillfällen under året än vad som nu är fallet, till exempel:
  • Midsommarskinka
  • Mors dag-skinka
  • Skolavslutningsskinka
  • Fastlagsskinka

När Mia idag var i en av falköpings större mataffärer passade hon på att köpa med en Halloweenskinka just nu är inne i ugnen på griljering, och jag kan något motvilligt erkänna att jag ser fram emot att smaka på'n. Det är allt lite speciellt med skinka när allt kommer kring. /Jakob

Kommentarer
Postat av: jessie

Hej! Va roligt att du/ni har börjat blogga igen! Jättkul! Hos mig har det varit lite tuffa tider,har varit tvungen att avsluta mina studier pga att ekonomin inte funkar. Så lessamt när man väl kommer igång och det funkar bra,så det har varit ett par rikitgt jobbiga veckor. Gullig du är Mia som frågar! Kram på dig.

2009-10-26 @ 20:01:45
URL: http://jessy80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0