Chili och Choklad

i glöggen. På Maxi har VI varit idag och matshoppat lite grann. Vi bestämde oss att fortsätta vårt juliga leverne med att premiärdricka glögg vid hemkomsten. Förra året var vi lite galna och köpte glögg med smak av hjortron vilket gick helt åt skogen här på Sandstensvägen. Vi kunde inte få i oss drycken, vilket många hjortronglögg-älskare tycker är konstigt!!!

Vi lovade varann att aldrig mer vara vågade med glöggen... Men så gick jag förbi glöggstället idag med stora vagnen och fick se Chili-choklad-glögg. Min chokladtarm ropade högt och ljudligt att pröva och min käre sambo ropade (faktiskt) att INTE köpa ty vi hade lovat varann.

Efter många om och men där Jakob sa att jag inte fick och jag svarade att han inte kunde bestämma huvuvida JAG fick eller inte så blev det tillslut en sådan flaska OCH en vanlig.

Så hur lyder nu bedömningen?
Jakob: 3/5 "Den var ok! Den var inte så dum som jag var rädd för"
Mia: 4/5 "Mycket godare än jag trodde, kanske att byta med ibland vid festligare tillfällen"



Kommentarer
Postat av: mammut

Kan intyga efter provsmak att den var jättegod Tackar

2009-10-31 @ 14:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0