Vaccin

Jag var iväg igår och tog den lille illbattingen som ska skydda från knorr. Jag var såklart jättenervös eftersom jag är en lättsvimmande kvinna men faktum är att det gick SÅ bra. Jag berättade för "sprutskötaren" att svimma var för mig förknippat med spruta och hon tog det varligt och lätt och pratade om ditten och datten och vips så var det hela över. Jakob fick såklart följa med mig när jag skulle ta den illbattingen och det hjälpte nog lite grann. Idag känner jag inget speciellt alls mer än att armen är ond. Ska NI ta den?

Kommentarer
Postat av: Annica

japp! Det ska jag..

2009-11-13 @ 17:24:23
Postat av: Jen

jup på jobbet!

2009-11-13 @ 17:31:24
Postat av: mormor

Jag var och iväg igår o fick den morfar följde och med för att se om jag sa något eller om han skulle våga men han vill inte få se om jag lyckas övertyga honom om att han behöver den.Jag fick inte ens ont i armenmen,men det kan ju bli feber efter sa Kerstin hälsningar från oss båda till er båda

2009-11-14 @ 15:37:01
Postat av: Monica

Vet inte om jag vågar...

Värre är med Pontus. Han är jätterädd för sprutor och ska få sin vaccination som de får i 5-årsåldern nu, ska han dessutom behöva två till? Känner mig jättehemsk.

2009-11-14 @ 16:03:46
Postat av: Hilda

Får jag vara så elak så att jag säger nej? ;) Är emot massvaccinering då man inte kan få fysiska men av en sjukdom (och att dö är inget fysiskt men)... Så i protest, och då jag inte är i riskgruppen och är stor så ska jag inte vaccinera mig...



Även om en sjuksköterska jag träffade ansåg att jag skulel vaccinera mig för att man vaccinerar idag mot allt för att slippa antibiotika.... men va?... det gick väl inte riktigt ihop med svininfluensan?... :)

2009-11-15 @ 10:57:52
URL: http://metrobloggen.se/scenen
Postat av: Mia

Man ska göra som man vill, och tänka efter vad som känns bäst! Jag var mycket skeptisk i början men det rekommenderas ju att man ska ta det, särskilt om man är i riskgrupp. Man skyddar också de som inte KAN ta vaccinet genom att själv ta. Men visst är det svårt?

2009-11-15 @ 12:04:00
URL: http://jakobochmiashus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0