Halloween





Den här står på trappan hos oss och välkomnade igår alla spöken och häxor som kom på besök och ville ha godis. Det var ett dåligt besöksår eller också så kom de flesta på fredagen då vi inte var hemma. Det var väldigt tråkigt vilket fall för jag älskar alla utklädnadsbesök (från barn) såsom Halloween, påsk och lusse. På sandstensvägen finns alltid en godisskål full till dessa tillfällen och andra år har här varit fullt ös men i år kom endast ÅTTA barn....
Hur många kom till er? /Mia


Kommentarer
Postat av: Jen

Då vi inte är hemma så vet vi inte hur många barn har plingat på, normalt brukar det vara noll. Men här hos mina föräldrar har det plingat på 1 gång med 4 barn. Va söta dem var och va vi skojade fritt me dem =D tur att vi hade köpt godis, annars hade vi glömt bort detta spetakel!

2009-11-01 @ 07:36:49
Postat av: Sven-Arne

Hos oss hade vi en laddat upp med en påse med godis. Och ett gäng kom också och fick godis. Men senare tänkte vi att det nog var slut på barn och då blev vi tvungna att trycka i oss godiset själva. Man låter ju inget förfaras som man betalt för :)

Kan meddela att det var inte slut på barn. Det kom ett gäng senare. Vi fick med skammens rodnad säga att vårt godis var slut men de kunde få en clementin var. Då tar jag två sade den första flickan och då gjorde de andra likadant.

Det var nog vårt straff för omåttligt godisbegär.

2009-11-01 @ 08:09:35
URL: http://floryd.net
Postat av: Sven-Arne

Och så måste jag naturligtvis meddela att det var helt rätt med att det var lyxkaffe. Dvs kaffe till vår nya bryggare. Ni har vunnit varsin kopp kaffe av valfri sort ur vårt rikhaltiga sortiment.

2009-11-01 @ 08:11:08
URL: http://floryd.net
Postat av: Karin

Jag ser att Sven-Arne glömde tala om att när det första gänget kom, utklädda till späken och annat, så skrämde Sven-Arne dem så att en liten flicka började storgråta.

2009-11-01 @ 08:15:04
URL: http://floryd.net
Postat av: Hilda

Men jag och jocke kan klä ut oss och tigga godis nästa gång vi är hemma, ok? :) Vi tycker alla fall det låter toppen om ni har en stor godisskål hemma ;)

2009-11-01 @ 19:56:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0