Adventspynt och pepparkaksbak



Utomhus är det ju ingen vidare julstämning kan man inte påstå då det mest regnar och blåser, åtminstone här omkring. Men igår tog vi fram det älskade pyntet som gör livet en tid framåt lite mysigare och roligare. Vi vet att det är tidigt men onsdag betyder tidig dag vilket betyder "extra-ork" och därför blev det så. Tända får man inte göra så det har vi faktiskt inte gjort förutom i köket där ljuset är i princip oumbärligt vid matintag. Jag kunde absolut tänka mig att äta i mörker i två dagar eftersom man enligt min egen adventstradition inte får tända förrän fredagkvällen. Jakob kunde inte tänka sig att mörkeräta så då fick vi tända. Det är såklart tänt nu också och det är SÅ mysigt!

Förutom pyntet blev det även lite mossplock och senare även pepparkaksbak hos mamma. I båda husen spelade julmusik- till Jakobs stora förtret. Detta förtret är för mig mycket svårt att förstå för de flesta julsånger och jul-låtar är ju SÅ mysiga.

Vad kvällen bjuder på får vi se men det känns som att adventsfixet kommer att fortsätta. Jag är i stämning!

Kommentarer
Postat av: Annika

Gud vad mysigt... Har inte riktigt den känslan här hemma än men ska försöka få den imorgon då det ska städas, putsas fönster och julpyntas här hemma... Tur att man är ledig så man har hela dagen på sig =) kram på er

2009-11-26 @ 16:29:09
Postat av: mammut

Jaha ..då ligger man dåligt till förstår jag då hos Jakob plågad med julmusik hmm

2009-11-27 @ 16:53:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0